pühapäev, 24. märts 2013

Hummus

Tere!!
Leidsin enda jaoks ühe väga hea allika retseptide jaoks!
Kõik kindlasti minge vaatama! Sealt leidsin ka hummuse retsepti!
Kes ei tea, mis on hummus siis hummus on pärit Kesk-Aasiast ja ka Vahemere aladel väga tuntud võileivakate või dip. Seda süüakse nii hommikuks, lõunaks kui ka õhtuks. Hummust leiab nii kodudest kui kallite restoranide menüüdest. Eestis pole hummus eriti tuntud, kuid Inglismaal oli see väga pop teema. Seal ma ei teinud seda kordagi ise, sest seda müüdi poes igasugustes erinevates variantides, küll lisatud maitseainetega, küll väherasvasena jne. Koosneb see kikerhernepüreest ja tahinist ning oliiviõlist. Ma soovitan kõigil proovida, osadele ei maitse, teistele maitseb. Ka Eestis müüakse poes hummust, kindlasti Solarise toidupoes ja Kaubamaja toidupoes, olen ostnud ka Rimist. Kellele maitseb, siis ise tehtud hummus on kindlasti parem ja puuduvad sälilitusained. Kuna kogus on siin päris hea, siis mina külmutasin osa sügavkülmas ja kui otsa sai, sulatasin üles ja oli sama hea kui värske!

Retsept:

400g purk kikerherneid või keedetud kikerherneid
2 purustatud küüslauguküünt
3 spl tahinit (sain Kaubamaja toiduosakonnast)
3-4 spl sidrunimahla
1/4 tl köömneid
oliiviõli
soola
pipart

Püreesta kikerherned koos küüslauguga ja kui kasutad kikerherneid, mida peab keetma, lisa vett piisavalt, et püree poleks kuiv. Lisa tahini. Seejärel sidrunimahl, köömned, sool ja pipar. Võid lisada oliiviõli (ma soovitan, aga mitte palju). Lisa vastavalt maitsele juurde maitseaineid kui vaja. Kui sisse oliiviõli ei lisatud, siis kindlasti korralik sorts peale lisada!





Mina sõin seda nii võileiva kattena kui ka dipikastmena. Lisasin ka wrapide vahele jne!

1 kommentaar: